så jävla rätt!

ALLA LÄSER!
varför är killar så ofattbart korkade ibland? tar en för givet, dissar en när dom har lust, tar tillbaka en när dom vill ha en, kastar iväg en när dom tröttnat.
varför ska killar dömma utseende efter utseende på varenda tjej?
varför ska vi tjejer stå och vicka på rumpan och pusha upp brösten på något p12 disco för att killar ska välja en? killarna ska välja oss. vi ska bara stå där och låtsas att vi är speciella för någon kåt kille kommer och vill ha ett strul. varför lägger tjejer upp halvnakna bilder eller poserande bilder som är för vågade för att få uppmärksamhet?
varför kan killar ligga med en massa tjejer och få grattis-handslag medan vi tjejer blir kallad hora? varför får killar byta tjejer som om dom bytte kläder medan vi inte alls få byta innan vi får stämpeln PLAYER i pannan?
varför ska ens liv kretsa så jävla mycker runt killar? killar hit och killar dit. man ska vara smal, ha stora bröst, ha snygg rumpa, ha snyggt ansikte, vara rätt tystlåten och något att skryta om inför sina kompisar. jag blir så jävla äcklad när jag tänker på det. varför får killar skrika att man har PMS om man höjer rösten till dom? varför kan killar skrika att vi hör hemma i köket eller att vi passar bäst i sängen? att vi är någon jävla hora eller slampa?
folk som skriker så är så jävla patetiska. jag är tjej. men jag är fan inget objekt för det. jag tycker inte det är okej när folk skriker att man är störd för man har pms eller att man är en hora eller att man passar bäst i köket. jag tycker det är respektlöst. jag tycker det är sorgligt när man läser bloggar där tjejer blivit uttnyttjade av killar, när killar få utbrott när man inte vill ha sex eller något sånt. tyvärr killar, men vi tjejer är inget jävla sexobjekt ni kan leka med. och vi gillar inte att bli kallad hora och sånt. tyvärr, ni ser inte starkare och coolare ut när ni skriker sånt shit. inte ens på fyllan. det man säger på fyllan kan man lika gärna säga när man är nykter. ta inte det som någon patetisk ursäkt. och att bli dömd efter sitt utseende av en kille är så idiotiskt så det går inte. man är vacker som är och inget kan ändra på det.
om ihåg: "skryt inte om att många vill ha dig, billigare varor får många köpare"
ta aldrig åt dig av vad någon kille eller tjej tycker och tänker om hur du ser ut. känn dig inte pressad att stå och visa halva brösten för att få en kommentar på en bild på facebook. lev ditt liv med dina kompisar och stå upp för den du är! alla är vackra på sitt sätt. killar dömmer mest bara på ytan
så jävla rätt är dethär!
en väldigt fin vän till mig satt & skrev dethär för en stund sen och fattar ni hur jävla rätt hon har eller? det är så sjukt många som blir utsatta och mår skit för att killarna inte tycker att man är tillräckligt snygg för att passa in, vem fan bryr sig hur man ser ut det är insidan som räknas! vi är förfan dom vi är, hur hade det varit om vi hade varit likadana liksom, hur kul hade det varit?
jag har själv känt känslan av att killarna håller på såhär, men vafan är dom så jävla perfekta då?
håller med hon som skrev denhär fullt ut, och alla ni som håller med mig tycker jag kan gå in på denhär bloggen www.emmabergsell.blogg.se de är hon absolut värd!
btw, så älskar jag henne såhääääär mycket!

Kommentarer
Postat av: Louise

SV: Hihi, varsågod och taack :D

Allt bra med dig? :)

2011-11-21 @ 20:44:30
URL: http://louisesnall.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv; Tack! det är pappas bild xD

Jag kan skriva nåt mer sånt här till dig om du vill! <3

Älskar dig sjuukt mycket! Vet inte vad jag skulle ta mig till utan dig!! :* <3

2011-11-21 @ 20:48:22
URL: http://emmabergsell.blogg.se/
Postat av: Isabelle Palmgren

söt blogg:)

2011-11-21 @ 21:15:39
URL: http://isabellepalmgren.blogg.se/
Postat av: Daniela Berg

SV; Tack! :D Allt bra med dig? kram, Daniela

2011-11-21 @ 22:35:36
URL: http://danielabergs.blogg.se/
Postat av: M*

- <3

2011-11-22 @ 00:23:47
URL: http://ILROMANISTA.SE
Postat av: HANNAH / SPOINK

Texten stämmer till stor del och håller med om det du säger att killar kan ligga med många men inte tjejer för då får vi en stämpel "hora eller slampa" vilket är riktigt jävla illa! Samma med player osv!



Men dock ska man inte skita i tjejerna, för det finns tjejer som håller på och leker med killar oxå. Tar tillbaka, dumpar, dissar när de har lust osv. Det har blivit så stor grej att alla ska klaga på killar, lixom det finns ju tjejer som gör så oxå!

Sen är det lite tjejernas fel oxå, vi kan bara skita i att ta massa halvnakna kort, pusha up brösten osv. Vi skulle kunna va oss själva så hade killarna inte varit såna. Dock är tjejerna ju inte så utan vi gör ju oss till för killarna och det är fan inte deras fel att vi håller på så. Så ja det är killars fel till en del men även tjejernas, vi behöver ju inte citerar "stå och vicka på rumpan och pusha upp brösten på något p12 disco för att killar ska välja en?"



Vi har ett val, alla har ett val och är man då smart så skiter man fullständigt i de killar som nu håller på så. För finns bra mycket killar som inte är sådär! ;)

2011-11-22 @ 06:42:34
URL: http://spoink.blogg.se/
Postat av: josephine

sv: hehe okej :) nej sommar här med! då kanske du är som mig? inte vill att snön ska komma? hehe :)

2011-11-22 @ 07:17:12
URL: http://joseephiines.blogg.se/
Postat av: emma

Godmorgon, allt bra? Kramis

svara gärna på min fråga i mitt andra inlägg.

2011-11-22 @ 08:31:30
URL: http://emmababy.se
Postat av: Josefine Andersson

men eller huur :D

same here, vill igentligen oxå ha en earcuff, assnyggt ja!

2011-11-22 @ 10:59:26
URL: http://josefineandersson.se
Postat av: MADDES

Bra skrivet för det är faktiskt helt sjukt

2011-11-22 @ 13:41:34
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: caroline

Idag fyller min lilla hårbolll 1 år :D

2011-11-22 @ 13:45:45
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Vstkustbarnen

Nu ligger vinnaren uppe av veckans blogg kolla in och se om det blev just du annars anmäler du dig igen genom att kommentera bland kommentarerna :)

Postat av: Mickan / My Life In My Words

SÅ JÄVLA RÄTT !!

Fy jag blir arg bara jag läser det ! För allt det där är värre idag än va det var på min tid i högstadiet, eller gymnasiet ! Fy !!

Inte undra på att tjejer går och bantar när dom är 12 år för att det finns någon som sagt att hon är tjock när hon inte ens har vuxit klart ännu !

Fy....

2011-11-22 @ 17:08:18
URL: http://miickzz.blogg.se/
Postat av: sally

Lugn men härlig! :D



Jo, för vi är ju så otroligt snälla mot "fula" killar. Det finns ju inte alls några tjejer som vill ha killar med magrutor och snyggt hår, vita tänder, muskulösa armar o.s.v. ^^ Ytlighet funkar inte bara åt ett håll. :P

2011-11-22 @ 23:00:14
URL: http://nastansallys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0